گرماي شديد هوا که اين روزها همه را کلافه کرده است سبب خلوت شدن نسبي خيابان هاي شهر نيز شده است. سرهنگ «اسماعيلي» رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مشهد به خراسان مي گويد: در محدوده شهري به جز خيابان هاي منتهي به حرم که بار ترافيکي سنگيني دارد ساير معابر خلوت است. وي مسيرهاي منتهي به ييلاقات را داراي ترافيک نيمه سنگين اعلام کرده و مي افزايد: زائران و مجاوران که قصد حضور در ييلاقات مناطق طرقبه و شانديز را دارند به دليل شلوغي معبر و اجراي عمليات راه سازي در مسيرهاي منتهي به ييلاقات سرعت مطمئنه را رعايت کرده و از عجله و شتاب در رانندگي پرهيز کنند.به گزارش خراسان حرارت تنور داغ تابستان و تعطيلي اعلام شده براي ادارات، نهادها و سازمان هاي دولتي در استان سبب شد بسياري از کارمندان عازم سفرهاي درون استاني شوند. اين روزها نقاط ييلاقي و تفرجگاه هاي طبيعي استان از جمله اخلمد و گلمکان چناران، ييلاقات طرقبه و شانديز و روستاهاي اطراف، نقاط تفريحي بخش احمدآباد، شهرستان کلات و مناطق قره سو و ارتکند، منطقه چلمير و پارک ملي تندوره درگز و شهرستان نيشابور نيز شاهد حضور انبوه مردم بودند که براي فرار از داغي هواي مشهد به طبيعت پناه آورده بودند.